Pengikut

Selasa, 11 November 2014

KENAPA DOBI..??

Kenapa saya buat perniagaan dobi?

Ceritanya begini...
Setelah menghantar tesis master saya kepada pemeriksa, saya mempunyai cuti yang sangat panjang. Jadi kami (suami dan saya) bercadang untuk memulakan perniagaan. tapi kami tiada idea untuk perniagaan apa.  Oleh itu suami saya mencari-cari idea di internet. Antara laman web yang selalu suami saya singgah ialah di mudah.com. di ruangan perniagaan untuk dijual, terlalu banyak perniagaan dobi untuk dijual.ada yang murah dan ada yang mahal. Yang murah tu ada yang nak jual dalam 20k sahaja. Yang mahal ada yang sampai 200k. Suami saya pun bagi idea tentang perniagaan dobi ini. saya pun rasa macam menarik. Sebab nampak mudah.Mula-mula tu memang ingat nak beli je perniagaan orang. Tapi macam was-was juga. Lepas tu kami pun buat keputusan untuk pergi ke kursus terlebih dahulu. Kemudian kami 'google' pula kursus dobi. Alhamdulillah, banyak juga kursus dobi yang ditawarkan. Harganya juga tidaklah mahal.

Kami pun mulakan langkah pertama dengan pergi ke Kursus dobi....

Inilah ceritanya...:)

Jumpa lagi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan