Pengikut

Selasa, 11 November 2014

Jenis-jenis perkhidmatan yang ditawarkan oleh F2 Laundroamte

Berikut disenaraikan jenis-jenis perkhidmatan yang dijalankan di dobi F2 (F2 Laundromate)

1. Cucian biasa/cucian normal-basuhan menggunakan mesin basuh biasa. Kemudian akan dikeringkan menggunakan mesin pengering@dryer. Kemudian dilipat dan dibungkus ke dalam plastik.

2. Cuacian kering@ dry cleaning menggunakan mesin aqua wash-Pakaian yang dihantar akan di 'pre wash' terlebih dahulu sekiranya ada kotoran. Jika tiada akan dibasuh menggunakan mesin aqua wash. disidai sehingga kering. kemudian akan digosok dan digantung di penyangkut baju@ hanger, dan dibungkus menggunakan plastik lutsinar.

3. Cucian toto- toto akan dibasuh dengan mesin basuh biasa, disidai sehingga kering, kemudia dimasukkan ke dalam mesin pengering@ dryer selama 5-10 minit. kemudian dilipat dan dibungkus.

4. Cucian karpet- Karpet akan di cuci menggunakan mesin cuci karpet Karcher. Kemudian dikeringkan, dilipat, dan dibungkus.

5. Menggosok sahaja-Pakaian yang telah dicuci dan dikeringkan oleh pelanggan akan digosok dan dilipat atau digantungkan ke penyakut baju mengikut permintaan pelanggan.

6. Mengering shaja- Pakaian yang telah dicuci oleh pelanggan akan dikeringkan menggunakan mesin pengering@dryer, kemudian dilipat dan dibungkus.

7. Cucian tangan- pakaian peanggan akan dicuci tangan, kemudian dikeringkan secara manual atau menggunakan mesin pengering, mengikut permintaan pelanggan. Kemudia akan dilipat atau dogosok mengikut permintaan pelanggan juga, dan akan dibungkus.

8. Cuci kasut- kasut akan dicuci dengan cucian tangan, dikeringkan secara manual, dan dibungkus.

9. Cucian beg dan toys(anak patung)- beg dan 'toys' akan dicuci menggunakan cucian tangan, mesin biasa, atau 'dry cleaning' mengikut permintaan pelanggan.

Buat masa ini, itu sahaja perkhidmatan yang ditawarkan di Kedai Dobi F2.

Sehingga berjumpa lagi.:)


1 ulasan: